Thursday, May 15, 2014

Gediks Nak Pakai Braces

Assalamualaikum ❤️

harinie pergi cuci gigi. doktor tuh pun tak menyempat aku nak tanya dah hilang. sebab aku baru nak tanya lebih lanjut pasal gigi aku. sebab aku nak buat braces. gediks nokss nak buat. HAHA

2 minggu lepas gusi aku sakit teruk. bengkak belah bawah. pergi check sebab tak tahan sangat. nak makan pun tak boleh. bedenyut sakit kepala. doktor cakap gigi bongsu atas aku takde kwn. jadi, conclusion. kena buang gigi atas sebab takde function. dah alang-alang tuh kan, ingat nak buat braces sekali. kan. 

aishh, cuci pun nyiluuuu. harap buat braces tuh nanti tak sakit la. before nak buat tuh aku survey dulu klinik mana murah. sebab kalau kerajaan diorang dah taknak dah atas 20tahun. diorang akan lebihkan budak sekolah. so, aku memang takde harapan langsung la nak buat kat kerajaan. dah 22 tahun. terima kasih.

dah dapat klinik yang murah dan cepat, tangkas dan kualiti. dan PEREMPUAN ! kt prima saujana, kajang. HEHE. rajin jugak ke kajang. yela, rumah mak mertua. dah alang-alang tuh kan. bukan ngengada nak buat sampai ke sana. tp aku cuma bezakan harga klinik dia dgn klinik lain. klinik tuh nama klinik pergigian anna. so, bila dah buat kat sana takpayah la susah-susah nak pergi x-ray tempat lain. kat situ semua dah ada dan x-ray kat situ pun murah je. kalau kt tempat lain paling murah pun aku tgk rm140. hmm, so berbaloi sgt la kan kalau kt kilinik tuh. itu klinik pilihan terbaik utk buat gigi aku nie.

bulan depan baru pergi buat. ongkos kena ada kalau nak buat. paling busuk pun rm 1.5k untuk deposit. so, balance every month appoiment boleh selesaikan. harga sebenar kena pergi check dulu baru doktor boleh bagi harga.

nota kaki : kena kuat kan semangat sebab gigi bongsu atas dedua belah nak kena cabut. huwarghhhhh.

3 comments :

  1. 1.5k tu depo untuk braces atau buang gigi bongsu tu? k.seha pun nak pki braces, taki bila di fikirkan 6 batang perlu dicabut untuk pakai braces, terpaksa tanamkan dulu hajat di hati. bnyk sangat 6 tu.hu.hu

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1.5 tuh untuk semua sekali la. x-ray + acuan + cabut/tanam gigi. tp tengok jugak kak seha. kalau byk kena cabut, byk la RM nya. kalau kt tempat fiqa nak pegi nie. kak seha bole google klinik pergigian aina prima saujana. situ murah gilos. sebatang RM30. x-ray rm90. tkpayah susah dh nak pegi cari x-ray tempat lain. kalau cari pun mau RM140. tp klo kt area kedah fiqa tak tau la harga sana paling murah bapa. semalam tnya jugak kt mber kerja klinik gigi kt penang, dia ckp dlm RM 5-6 k jugak laa.

      Delete