Wednesday, April 23, 2014

Cemburu

Assalamualaikum ❤️

Cemburu T_T

Cemburu nie banyak jenis. Ada yg cemburu yg relevan and ada yg cemburu sia-sia. Serius, cemburu nie sebenarnya memenatkan. Yelaa, dh la penat memikir petuh penat muncung sedepa. Penat merajuk tp takde org pujuk pun kira penat jugak la tuh. Penat sakit hati pun ada. Penat nak mrh, penat nk benggang.

Mcm aku, dulu... Masa belajar kt ikm. Masa tuh kan aku lari sana kn sbb si rashid nie jugak. Lari dari dia satu hal. Lari dari masalah. Lari dari segalanya. Lari utk berdikari. Yes, berdikari and sbb aku duduk sana setahun setengah aku belajar mcm mcm. Hormat org tua. Jg perangai. Belajar duduk rumah. No hang-out. No tv. Cuma weekend je atau lps kelas tuh pn kelas habis pukul 5, nak makan, mandi, siap bagai dah pukul berapa? Petuh kena masuk balik pukul 7. And lg satu, belajar menggunakan transport awam. HEHE. Mall tak la jauh tp kalau pegi jalan kaki tuh mmg mls sgt la. Petuh kt sana aku belajar lupakan rashid. Sbb tuh sampai skg, rashid selalu ckp knp dulu aku terus lupa dia. HAHA. Mestilah, kau yg buat aku petuh kau pulak tny aku kenapa. Bengong! Sejak rashid buat aku tuh yg aku haishhhh. Jauh beza dgn aku sekarang.

Aku yg sekarang alhamdulillah lbh baik dan perlu diperbaik lg. Syukur laa sbb jumpa rashid balik tp tuh laa kengkadang naik angin jugak sbb rashid nie jenis bg slh kt org. Petuh bila dh balik sini, 2 tahun yg lepas. Masa nie aku tak jumpa rashid lg. Aku pun tak cari dia lg sbb masa tuh aku tgh strungle gila buat report daily buat itu ini utk practical aku. Yelaa, masa tuh tgh final sem. 

Gila kau, aku kena grab balik kot sbb sem 1 aku mmg down. Pointer aku 2.7 someting. Yelaa, 1st time jauh dgn family petuh dgn baru putus cinta. Naik sem 2 br oke. Pointer dpt 3.4 something. Dh lupa. Jauh kn pointer aku sem 1 dgn sem 2. Sem 3 rilex sikit tp byk final projek. Aku kena grab balik pointer semua tuh sbb aku taknal repet. Ikm kot. Nasib baik masa batch aku nie low tak ketat sgt. Sampai junior aku terus ada itu ini, ada additional kos, mcm mcm laa. 

Lps habis je aku practical, aku kerja. Masa tuh mmg aku rasa usia aku dh matang. Dh ada tanggungjawab. Memandangkan aku yg sulung, aku rasa aku dh patut berbakti utk family aku lepas setahun setengah aku tinggal kn dorang. Makin lama hidup makin berubah makin mematangkan. Alhamdulillah, dr apa yg jd sebelum nie buat aku jd lebih berhati hati and jadikan pengajaran.

Oke, berbalik cerita aku psl cemburu. Aku yg dulu mmg lain. Aku nak cerita yg sekarang. Sekarang mmg more jg batas. Even dgn sesiapa. Borak bole. Lepak bole tp aku rasa better kalau rashid ada sekali. Lelaki? Apatah lg kalau aku sekarang nk berkawan dgn lelaki. We chat, facebook, whats app. Sbb aku rasa aku dh kena jg semua tuh sbb kalau rashid tak cemburu pun aku mmg taknal terdedah dgn benda mcm tuh.

Cemburu nie mmg penat tp ada yg worth sbb itu tanda kita syg. Tp ada juga cemburu yg sia sia dan memenatkan. 

Cemburu dgn masa silam pasangan
Masa silam is masa silam. Aku nie kekadang cemburu juga plus sakit hati sbb masa kenal rashid balik tuh cara dia putus cinta mmg... urghh ! Lepastuh masa tuh aku pulak yg jd tempat air mata sedih dia. Ishhh, kita tgh feel dgn dia dia bole sibuk dgn org lain sampai menangis. Geram la ! Masa tuh jgn ckp laaa, rashid punya player. Aku nie sampai kering air mata. Sampai habis ayat dh nak bercakap dgn family dia. Sbb kn cara dia yg dulu tuh la sampai skg kalau bab pompan aku nie pantang. 

Cara aku pulak beza. Aku tak suka dh nak kenal dgn org yg bernama lelaki. Kalau kenal pn gitu gitu je sbb aku rasa aku dh puas dgn dunia luar. Dh puas nk hang-out sampai mlm buta. Sekarang cara aku, pegi kerja balik kerja duduk rumah tidur bangun tidur dan seterusnya. Bole kata kalau psl lelaki nie aku jg jugak la hati rashid sbb aku rasa aku mls nk sakitkn hati org. Better is biar kita dgn dia je. Mls nk panjang cite lelaki itu ini bagai. Silap haribulan bole jd gaduh. 

Tp rashid lain. Haishh, mmg cemburu manjang laaa. Perempuan itu ini cantik seksi. Yelaaa, kita bkn cantik. Kita tau. Pakai tudung, tak bole seksi meksi. Kdg ada masa bila kitorang keluar, dia mesti ckp. Ishhh, cantik nya baju kurung tuh. Baju kurung dh betul. Yg tak betul, kan cantik pakai baju kurung lepas rambut. Maaf, lepas rambut bkn aku. Kau nk yg lepas rambut, nk yg seksi, nampak cantik geram kt mata kau bole cari lain. Aku style aku cara aku pakai aku apa apa pakai tudung. Kdg tuh sebenarnya aku tak larat jugak nk cemburu nie. Larat ke nak cemburu dgn entah berapa puluh orang yg dia couple putus belum yg scandel duduk tepi tunggu call ajak keluar? Jujur, aku memang yg pertama buat rashid and rashid pun yg pertama buat aku lepas kitorang ada masalah dulu tuh yg jd entah. Kelang kabut dunia ! 

For me, mmg wajar la kalau aku cemburu plus senduk periuk semua terbang kalau ada masa silam tuh yg contact and patner pun mengedik gatal nak mati dok tanya khabar bagai borak itu ini mcm main tarik tali.haa, itu memang cari maut. Aku cucuk mata patner dgn gerafu sudip panas plus yg cuba meng'contact' patner tuh balik. Dedua aku hanyun.

Cemburu dgn artis
Ramai sgt artis kt tv or personality kt tv. Yg masuk tv pulak semua make up and nampak very fine je kt tv. Kita yg depan mata nie pucat tanpa secalit make up. Tiap kali dating pn pakai baju dgn tudung yg sama. Sampai patner naik boring. Plus dgn aku nie mmg tak suka and tan suka tak suka make up. Yg dlm tv tuh, rambut pun blow set. Yg pakai tudung tuh bertukar tukar tudung. Baju tukar tukar. Best tgk bila org sponser.

Byk sgt yg lawa yg hensem yg kacak dlm tv. Kalau nk jeles pun aku rasa tak larat sbb ramai sgt ! Contoh, rashid selalu ckp Elly Mazlin lawa. Petuh bila aku ckp Che Ta? Dia jawab, eeee kedut kedut. Petuh mula la aku tarbiah dia. Kau kalau nak cari yg selalu cantik sampai mati, kau ingat ada ke? Kalau kau cari yg baik insyaallah sampai ke mati ada org yg mcm tuh. Kau ingat cantik, hensem semua bole sampai mati? Bole bawak masuk kubur? HAHA terus senyap sbb bila aku dh berhujah mcm tuh mintak maap laaa dia nk lwn ckp. Kalau aku nie nk cemburu dgn Elly Mazlin dh lama aku jumpa bomoh aku santau si Elly Mazlin tuh. Tgh syok shooting, tetiba heqot muka dia ke terus jd tak lawa ke sbb santau dh delivery plus tracking no. HEHE

Kalau nak cemburu mmg nak naik angin r manjang. Tp kalau artis takpyh cemburu. Tahu sbb apa? Sbb kau ingat kau syok kt dia dia nak pandang kau? Setakat 125 kau tuh dia tak heran nk pandang. Sbb dia artis maa. Audi sebijik dia bole dpt. Kalau minat takat lawa comel plus cantik tuh tak pyh la cemburu. Penat tau tak penat.

Kdg kdg ada jugak dtg cemburu tuh sebenarnya tp selalu aku nie buat tak reti je walaupun hati sakit kn sbb nanti tak bole buat kerja lain dok la memikir. Artis pun... Kannnn ??? Bila cemburu aku cuma lawakn diri aku je. Naikkn keyakinan diri. Petuh dh tak cemburu tp cemburu sikit laa sbb aku tak cantik ! Kdg rasa down jugak and rasa hodohnyaaaa aku ! Biasa laaa OMPOMPAN. HEHE


2 comments :

  1. kita cemburu dengan adik sendiri.. ape dia nak je mesti dapat.. as akak, kenalah mengalah..huhu

    ReplyDelete
  2. hehe. kengkadang sama jugak , jeles dgn adik sendiri. tp sokey laaa. sejak dh keje nie, nk apa bole beli sendiri. hehe

    ReplyDelete