Friday, April 18, 2014

#17 Syukur

Assalammualaikum ♡

Bismillahirahmanirahim
Lama tak update. Sebenarnya banyak sgt benda nak cerita tp sebab mls jadinya,sebelum tidur suka membebel sensorang laa sampai tertidur. Hehe...

Alhamdulillah,sampai ke hari ini aku masih diberi nafas, masih diberi peluang untuk meneruskan hidup mencari saki baki sehingga ke akhir nafas. Moga kita sama sama diberi peluang terus diberi peluang dan terus terus terus diberi peluang untuk bernafas dan mencari keredhaanNya.

Oke,1st nak ucap syukur sbb kebahagian yg tak terhingga nie. Rasa Allah... Allah saja yg tahu. Bila masa kita susah,kita senang,kita sedih,kita gembira. Allah turunkn org org mcm nie untuk membahagiakan kita. Terima kasih Allah untuk setiap nikmat satu persatu nikmat yg Engkau beri. 

Terima kasih ya Allah sbb hadirkan insan ini. Insan yg buat aku rasa seorang wanita itu sgt berharga. Insan yg buat aku sedar knp aku juga seorang wanita. Insan yg byk buat aku sedar tentang dunia. Yg mengajar aku erti sabar. Perit maung dunia dan keadaan sekeliling. Kerana insan ini aku kuat utk terua menghadapi dugaan yg Engkau beri. Kerana insan ini juga buat aku rasa. Subhanallah, indah ciptaan Engkau. Terima kasih Allah.

Buat mak...
Semoga mak bahagia dunia akhirat. Semoga mak kekal tabah dan kuat utk suami dan anak anak mak. Mak terima kasih sbb doa mak,sbb mak kakak sampai tahap nie. Syukur sbb dikurniakan mak yg tak cerewet walaupun kdg kdg sampai lupa kt anak. Kakak phm sbb mak niaga. Mak kena uruskn rumah. Adik adik nk sekolah lg. Lepas tuh nak pegi sana sini. Kdg kdg kesian kt mak. Mak masak,ada masa bdk bdk nie nk mkn. Ada masa,tak usik lgsg. Syukur sbb mak seorang yg... funny. Have fun. Mak enjoy dgn life. Being mak yg sporting sgt. 

Kdg tuh, kalau kakak balik lewat mak tau je kakak letih,penat,mengantuk tp mak tetap masak apa yg kakak suka mkn. Mak tau apa yg kakak suka. Kakak nie simple sgt kalau mkn,ada sayur pedas plus cili,ada telur. Selalu mak buat mcm tuh je. Alhamdulillah,mak phm. Kdg tuh kakak tak sihat. Kakak br niat dlm hati,br niat mase langkah masuk bilik air. Siap je mandi tau tau ada dh megi. Hmmm. Terima kasih mak. 

Mak,walauapa jd pn. Kakak selalu ada dgn mak. Selalu protect mak. Selalu backing mak. Mak jgn simpan byk sgt. Selalu syg mak. Moga mak sihat selalu sbb kakak belum ready nk hilang mak. Kakak belum ready everything pasal mak. Sbb mak nyawa. Mak everything.

Alhamdulillah,sejak balik dari kedah. Byk yg aku belajar bila aku kena berdikari sendiri. Belajar jd manusia. Belajar jd orang. Belajar jd penyabar. Belajar jd kuat. Belajar jd hormat org. Belajar jd pemaaf. Belajar jd selalu tenang. Syukur, Allah turunkn sifat sifat mcm tuh sblm aku terlambat.

Terima kasih Allah utk insan yg terindah nie.


Yg kedua...
Terima kasih juga utk insan ini. Insan yg mengantikan ayah dlm diri aku. Insan yg mengantikan adik lelaki dlm hidup aku. Insan yg mengantikan kwn lelaki aku dlm setiap ruang nafas aku. Terima kasih sbb selalu ada. Selalu memahami walaupu  kdg tak phm sampai rasa nak ketuk kepala. Alhamdulillah, walaupun jauh tp masih tetap setia di sisi. Cabaran? Dugaan? Ujian? Subhanallah. ALLAH je yg tau. Mcm mcm Allah campakkan ujian tuh. Walaumcm mana pun, aku cuma ckp dlm hati yg baik baik. Cuma minta yg baik baik. Insyaallah yg dtg semua baik baik. Alhamdulillah, apa pun ujian dtg masih bersama lg. Walaupun rasa. Hmmm. Down. Tp cuba minta kekuatan hati moga hati ini kekal tabah dan kuat dan cekal nak hadap dugaan sama sama dgn org mcm awak nie. 

Terima kasih, dgn awak. Byk sgt yg sy belajar. Belajar sabar. Belajar mengalah. Belajar tak melenting. Belajar yg berlawanan dr awk laa senang cerita. 

Tuhan, tetapkan hati ini. Cekal kn hati ini. Tabah kn hati ini. Kuat kn hati ini. Kerana dia. Kerana dia insan selepas mak. Insan yg selalu memanjakan aku. Insan yg selalu ada walaupn kdg kdg bebal jugak nk phm. Insan yg aku tak sanggup hilang. Perasaan tuh sama mcm aku belum ready nk hilang mak. Belum ready nk hilang everything psl mak. Tlg, panjangkan umur insan ini. Panjangkan jodoh kami. * nangis


Aku sebenarnya rindu.


Minggu nie saja kita dh sick couple. Minggu nie saja mcm mcm benda kita isukan. Taknak dh jd mcm nie lps nie. Dugaan sgt. Lepas satu satu satu plus satu satu satu masalah dtg tanpa diduga. Hmm. Moga kita kuat syg. Syg awk more more more more. Jg diri baby. Moga rezeki awak mencurah curah lps nie. Sy selalu tunggu awk. Tak mau laa update lg. Nak nangis. Ok. Bye.

No comments :

Post a Comment