Friday, November 29, 2013

penatkan

penatkan nak jaga hati orang
nak jaga hati ramai orang
sampai hati sendiri kita abaikan

aku cuba buat yg terbaik
untuk mak--
untuk adik-adik--
untuk rashid--
untuk kawan-kawan

aku cuba jd baik untuk semua orang
cuba tersenyum tergelak depan semua orang
tapi mana silapnya?

aku terlalu baik ke--
atau aku belum buat yg terbaik--

sekarang
hati sedih pedih 
rasa beban sgt
mana silap aku?
mana kurang aku?

jujur aku penat
jujur aku lelah
jujur aku jatuh
siapa tahu?

pada tuhan aku bersujud
pada tuhan aku mengadu
pada tuhan aku menangis

tapi--
jahilnya aku
sebab bila dh terduduk baru aku cari tuhan
memang itu silap aku

ya allah, kuatkan lah hati aku
teguhkanlah pegangan aku
berikan aku ketenangan hati
jahilnya aku

*menangis*

No comments :

Post a Comment