Sunday, May 26, 2013

Bahagia.

Manusia memang tidak pernah puas dari segala segi.
Kenapa perlu adanya busuk hati. Dengki.
Apasalahnya kalau kita bersyukur sesama sendiri.

Aku.
Aku sekarang bersyukur dengan apa yang ada depan mata.
Cukup la kasih sayang buat aku bahagia.
Kasih sayang. Kebahagiaan. Itulah harta paling berharga dalam dunia.
Kemewahan. Kekayaan. Tapi dimana kebahagian.

Bahagia dengan adanya family.
Family yang tak berapa besar tapi cukup la kasih sayang buat kami bahagia adi beradik.
Membesar dengan penuh kasih sayang. Penuh perhatian. Depan mak ayah.
Hidup tidak la semewah mereka.
Cukup buat kami selesa.

Bahagia dengan adanya rashid.
Tidak punya harta. Tapi punya kebahagian.
Kasih sayang. Prihatian.
Cukup buat rasa diri ini dihargai.
Dia.
Punya kisah silam yang mungkin dia memerlukan masa.
Masa yang sangat panjang maybe.
Kisah antara aku dan dia.
Antara dia dan dia.
Antara dia dengan dunia.

Bahagia dengan adanya kawan. Sahabat. Rakan.
Walaupun tidak selalu bersama.
Cukup buat aku merasa erti sebuah persahabatan.
Bahagia.

Sincerely,
noorafiqahwagiman.

No comments :

Post a Comment